streda 1. marca 2017

Svetre z vrkočov

Tieto parádne vrkočové svetre budú mať dvaja fešáci na svadbe ich rodičov. Tfuj Tfuj Tfuj. :)



Zadanie od zákazníčky bolo nasledovné. Upliesť svetre pre jej synov, také isté, ako si manžel kúpil v obchode. Farbu sme našli skoro identickú vo farebnici Morbidone. Plietla som 4mm ihlicami.
Vzor bol nasledovný (plietla som do kruhu):
patent: 1h, 1o.
1. riadok: *4h, 2o*
2 riadok: *4h, 2o*
3. riadok: *4h, 2o*
4. riadok: *4h, 2o, 2 očká dať na pomocnú ihlicu a nechať ich v predu, dve nasledujúce upliesť hladko, dve očká z pomocnej ihlice upliesť hladko, 2o*
5. riadok: *4h, 2o*
6. riadok: *4h, 2o*
7. riadok: *4h, 2o*
8. riadok: *4h, 2o*
9. riadok: *4h, 2o*

Opakovať týchto 9 riadkov.


Sveter som plietla od spodu ako raglán. Treba si dať pozor hlavne pri spájaní rukávov s telom. Aby aj telo aj rukáv boli skončené "na tom istom riadku" - aby ste, aj keď už budete pliesť rukávy aj telo spolu - robili osmičky v jednom riadku.
Zaujímavý bol pre mňa golier, kedže takýto som robila prvý krát. Po ukončení svetra som si nabrala očká na golier. Naberala som v každom očku jedno nové, v každom štvrtom očku som nabrala dve nové očká. Aby som mala viac očiek ako bolo po obvode originálne. To kvôli tomu, že golier bol pletený 1h, 1o a tým sa celý "scucne", takže nie je na škodu, keď je očiek viac.


Golier som teda štrikovala 1h, 1o. Na jednom konci som pridávala pred posledným očkom vždy nové očko aj keď som na tom konci končila, aj keď som začínala. Vyzeralo to nejak takto. Ak by som to neurobila, nedal by sa golier pekne založiť.


Prišila som najprv tú rozšírenú časť.


Potom tú druhú. Keď som golier ukončovala, striedala som na jednom očku klasické ukončenie, na druhom pružné. Ak by som použila len klasické - to nepruží vôbec - mohlo by to byť pri obliekaní aj nosení nepohodlné. Ak by som použila len pružné ukončenie, celý okraj by sa mi zvlnil a to by bolo nepekné.



Verím, že tieto parádne a teplé svetríky sa využijú aj mimo svadby. 






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára