piatok 5. augusta 2016

Štrikované letné tričko III

Ďalšie do série letných štrikovaných tričiek. Veľmi jednoduché, zvládne ho aj začiatočník. V závislosti od materiálu aký použijete, ho môžete využiť aj ako teplú vestu na zimu. 

Na toto tričko môžete použiť rôznu vlnu. Ja som použila z posledných klbiek Lagos, zmesi ľanu, bavlny, akrylu. Originálny návod v angličtine nájdete TU. Priznám sa, ja som ho nečítala, len som prebehla obrázky a brala ihlice do ruky. :)
Štrikovala som od spodku smerom hore, do kruhu. Dole som urobila patent striedaním jedného hladkého a jedného obratkého očka. Ďalej som pokračovala už len hladko. Keď som dosiahla určitú výšku trička, jedno očko som si prehodila na označovač.  


Namiesto neho som si nahodila nové očko a pokračovala ďalej. To očko, čo je na označovači budeme párať. Môžete to spraviť aj hneď, ja som si to nechala na koniec.

Takéto očká na zhadzovanie som si urobila tri. Každé v rôznej výške.



Keď som dosiahla výšku trička tam, kde by už mal byť rukávy, rozdelila som si pleteninu na polovicu a štrikovala osobitne predok a osobitne zadok. Ako som išla dohora tam a späť, rozšírila som túto časť o 4 očká na každej strane, aby to nebolo také "tielkovité", ale aby tam bol náznak rukávov. 


Nakoniec som to len zošila v mieste kde sú plecia a so štrikovaním som skončila. Nerobila som ani nejaký extra golier, ukončila som to rovno, tak ako to bolo.
Potom už len stačilo zhodiť označovače a vypustiť očká.



Ja som si na začiatku zvýšila ešte trochu ružovej vlny a tú som potom poprevliekala cez modrú vypáranú časť.






2 komentáre: