pondelok 14. decembra 2015

Hrubý teplý sveter

Konečne prvý dospelácky sveter za mnou. Ihlice už mám samozrejme naštartované na ďalší. :)

Chcela som urobiť teplý sveter, ktorý len tak ľahko neprefúka a celkom sa podaril. Pracovala som s vlnou Andes. Napriek odporúčaniu na 9mm ihlice na etikete som siahla po 7mm, aby bolo pletenie hustejšie. 
Na začiatku som si nahodila potrebný počet očiek. Prvých pár riadkov som štrikovala hráškový vzor. Striedanie hladko obratkých očiek v jednom riadku, v druhom obratko hladkých. Hráškový vzorom som štrikovala aj okraje svetra.



Uštrikovala som si rukávy. Tam som na lem tiež použila hráškový zvor. 

Rukávy som napojila na sveter rovnakým štýlom ako pri Modrom

Nakoniec som ešte dorábala vysoký golier hráškovým vzorom. To, kde koľko očiek mať, si musíte vypočítať, pretože to všetko záleží od ihlíc, vlny a veľkosti akú potrebujete. Úplne na začiatku štrikovania si treba spraviť skúšobnú vzorku a od toho sa bude všetko odvíjať. Ak si s tým neviete rady, napíšte, poradím vám.

Samozrejme už od spodku svetra netreba zabudnúť na gombíky. Ja som ich robila nasledovne. Uštrikovala som si prvých 5 očiek,

Potom som štvrté očko prehodila ponad piate a dolu z ihlice. 

Uštrikujeme ďalšie očko. A znova druhé od konca prehodíme ponad to čo je najbližšie pri špičke. 

Takto sme ukončili dve očká a môžeme štrikovať ďalej v riadku.

Keď sa vrátime k medzere čo nám vznikla ukončením dvoch očiek. 

Nahodíme si tam dve nové očká omotaním vlny okolo ihlice.

V ďalšom riadku ich štrikujeme ako klasické očká.

Na konfekčnú veľkosť 40 som minula 8 klbiek Andes. Sveter je hrubý, mega teplý a veľmi príjemný na nosenie. Vďaka čisto prírodnému zloženiu si v ňom môžete vychutnať všetky vlastnosti, ktoré nám prináša čistá vlna - nenapáchne, je odolný voči oderu, odvádza pot od tela, dýcha, hreje aj keď je mokrý. Ďakujem Bea za fotenie. ;)







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára