streda 2. decembra 2015

Štrikované vlnovky

Cik cak je vďačný vzor na bábätkovské deky. Ja som konečne pokorila jeho štrikovanú verziu, tak poďte na to so mnou.


Komu je najlepšie pozerať video nájde jedno TU a TU je písaný originál návod v anglickom jazyku. Ja som si ku 3mm ihliciam do partie zobrala Mille colori S&L. Je to univerzálne takzvaná "ponožková" vlna. Je skvelá pre vysoký podiel vlny a vlastnosti, ktoré nám vlna prináša. Polyamid, ktorý obsahuje, zas uľahčuje starostlivosť a dodáva odolnosť. Určite by som sa nebála voliť ju aj pre tých najmenších. 

Návod je nasledovný.
1. riadok: 1h, sssp (snať - prehodiť, prehodiť a spliesť), 9h, n (nahodiť), ***1h, n, 10h, uberanie (dve očká prehodiť na ihlicu ako keby ste ich chceli uštrikovať hladko, ďalšie očko hladko, prehodiť dve očká ponad jedno uštrikované a dať ich dolu z ihlice), 10h, n***, posledných 13 očiek - 1h, n, 9h, 2sp h (dve spliesť hladko), 1h
2. riadok: celý obratko, nahodené očka štrikovať poza zadnú niť.

Tak ideme na to. Ja som si nahodila 121 očiek ako je v písanom návode.

Prvé očko uštrikujeme hladko.

Ďalšie očko prehodíme z ľavej na pravú ihlicu tak, že do neho pichneme pravú ihlicu z ľavej strany.

S druhým očkom opakujeme prehodenie.

Teraz cez dve prehodené očká na pravej ihlici, pichneme ľavú ihlicu a pomocou pravej ich uštrikujeme - prevlečieme cez ne vlnu, ktorou štrikujeme. 


Nasleduje 9 očiek hladko.

Ďalej jedno očko nahodíme. 


***Ďalšie uštrikujeme hladko a znovu jedno očko nahodíme.
 
Teraz uštrikujeme 10 očiek hladko.

Ďalej pichneme pravú ihlicu do dvoch očiek na ľavej ihlici z ľavej strany - ako keby sme ich chceli spolu uštrikovať hladko. Len ich prehodíme na pravú ihlicu.

Ďalšie očko uštrikujeme hladko.

A teraz tie dve očká, čo sme len premiestnili na pravú ihlicu, prehodíme ponad posledné uštrikované a zhodíme ich z ihlice. Nasleduje znova 10 očiek hladko. ***  


Po nahodenom očku pred koncom uštrikujeme už len 9 očiek hladko.

Tretie a druhé očko pred koncom uštrikujeme spolu hladko. Posledné očko hladko.

V druhom riadku si môžete vydýchnuť. Ten sa štrikuje celý obratko. Jedine si treba dať pozor pri nahodených očkách. Tam treba ihlicu pichať poza zadnú nitku. 

Takto vyzeral hotový uštrikovaný kúsok. 


Takto som ho nablokovala. 

A už drží tvar. 

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára