sobota 3. októbra 2015

Modrý sveter druhý pokus

Modrý má úspech aj v rodine. Jeden som robila synovcovi. Povedala som si, že zádrhel s rukávmi (nie úplne "pekné" prišitie) vyriešim iným spôsobom štrikovania. návod ako na to som našla na internete a pustila som sa hneď do práce.






































Video nájdete TU. Skladá sa z troch častí. Ak viete trošku po anglicky, určite si ho pozrite je tam všetko pekne vysvetlené, vrátane podrobne spracovaného výpočtu očiek.
Ja som si po skúške očiek (19 očiek na 10cm, 5mm ihlice) vypočítala koľko očiek nahodiť na "trup". Uštrikovala som ho až pod pazuchy. Potom som si hodila na ihlice rukávy. Oba naraz nech nemusím špekulovať kedy rozširovať, aby to bolo rovnaké. Toto zvládne aj začiatočník, štrikuje sa všetko hladko, na rukáve sa občas pridá - respektíve tiež si treba spočítať, koľko očiek by asi mal mať rukáv hore  podľa toho pridávať. Na celý sveter veľkosť tak 116 som minula štyri klbká Morbidone.



Potom som to prehodila všetko na jednu ihlicu.



V miestach, kde sa "spojili" rukávy s trupom som si dala označovače - dokopy 4, plus jeden do stredu prednej časti, aby som vedela, kedy spravím kolečko.
Prvý riadok po spojení som uštrikovala všetky očká hladko, bez uberania. Na to, ako uberať som si robila výpočet. Momentálne som mala na ihlici 210 očiek. Moja skúška bola 10cm = 19 očiek, 27 riadkov.
Chcela som sa dostať na počet cca 60 očiek. To by bol golier s obvodom 30cm. Pletenina je pružná, plus som počítala že tam vznikne otvor preložením spodnej časti kapucne.
Na to, aby som sa dostala z 210 na 60 som mala 42 riadkov. V jednom riadku sa uberie dokopy 8 očiek. takže 150 (210-60) deleno 8 je zaokrúhlene 19. Čiže 150 očiek uberiem v 19 riadkoch. Ja ale potrebujem urobiť 42 riadkov aby bol golier v správnej výške. 42 deleno 19 je 2,2. Takže na začiatku som pár krát ubrala v každom treťom riadku (asi dva - tri krát som tak urobila), ináč som uberala v každom druhom riadku.
Rukáv sa uberá z predu aj zo zadu - tam kde je označovač - vždy rovnako. Dve očká pred označovačom spolu zoštrikovať hladko, aby nám vzniklo len jedno očko. Ihlicu pichneme z ľava cez obidve očká a prevlečieme vlnu, ako pri štrikovaní hladko.





Prehodíme označovač na pravú ihlicu.



Pichneme ihlicu z ľavej strany do nasledujúceho očka a len ho prehodíme na pravú ihlicu bez štrikovania.



Uštrikujeme ďalšie očko hladko. Pichneme ľavú ihlicu z ľavej strany do očka kde je biela bodka.



Prevlečieme ho ponad to druhé očko, ktoré stále ostáva na pravej ihlici a "zhodíme" ho dole z ihlice.



Kto je z toho stále jeleň TU v čase 6:45 je to na videu.

Pokračovala som až kým som neprišla k miestu kde som chcela spraviť preložený golier ako začiatok kapucne.



Zastavila som v polovici predného dielu.



Uštrikovala som ešte 6 očiek. Od teraz už nebudem štrikovať do kruhu, ale tam a naspäť.



Prácu som otočila a pomocou háčika som si urobila 12 nových očiek. Prevliekala som vlnu popod existujúce očká a nechávala na háčiku.





Potom som ich prehodila na ihlicu. otočila som si to správnym smerom, aby som štrikovala z prava do ľava. Prvých 12 očiek som štrikovala na striedačku hladko/obratko. Potom už len hladko. Posledných 12 očiek tiež na striedačku hladko/obratko.

Prácu som otočila a znova štrikovala prvých a posledných 12 očiek na striedačku ostatok obratko. Nesmieme zabudnúť v každom druhom riadku - čiže v tom ktorý štrikujeme hladko - stále uberať očká v mieste spoju rukávu s trupom.



Nakoniec som sa dostala do kapucňovej fázy. Znova na základe skúšky očiek som usúdila, že budem potrebovať cca 80 očiek. Tak som ich pár rozštrikovala. Kapucňa nadväzuje na golier - striedaním hladkých a obrátených očiek.





V požadovanej výške som ukončila a zošila. Nakoniec som obháčkovala rukávy a spodok svetríka tromi riadkami krátkych stĺpikov.



A sveter je hotový.



2 komentáre:

  1. Ďakujem Pavlínka, konečne som pochopila ako sa robí prekladaný golier:-)))
    Ste veľmi šikovná, aj obchodík máte skvelý.Rada u vás nakupujem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobrý deň, ďakujem veľmi pekne za správu. To sa veľmi teším, že sa to dalo pochopiť! :)

      Odstrániť