nedeľa 1. februára 2015

Zapletený vrkoč

Túto čiapku som vypárala snáď dvadsať krát, kým som sa dostala k výsledku. Najprv mala byť celá štrikovaná hladko. Potom som skúšala striedať 3 očká obratko, 1 hladko. Potom som netrafila veľkosť. Potom som z tých hladkých očiek chcela urobiť špirálu. Zase sa úplne zmenila veľkosť tej čiapke, tak som triafala z koľkých očiek ju urobiť. Nekonečný príbeh. A do toho všetkého ma stále ma mátali osmičky. Také "obyčajné" som už ale skúšala, chcelo to niečo nové. Zapletený vrkoč!





Vlna Malabrigo pochádza z Uruguaja. Táto malá krajina je tretím najväčším svetovým exportérom vlny. Takže bolo otázkou času kedy to niekto z domácich využije. Pustil sa do toho Antonio a jeho dvaja švagrovia v roku 2005. Od vtedy sa tvrdou prácou vypracovali a stále na sebe pracujú. Hľadajú nové a nové farebné kombinácie, spôsoby ako s vlnou pracovať... Ja im držím palce a teším sa, že sa mi konečne táto ÚŽASNÁ vlna dostala do rúk.



Takže teraz k zapletenému vrkoču. Ja som si od Malabrigo vybrala vlnu Rasta a 15mm kruhové ihlice. Keďže je dosť hrubá, a čiapka relatívne malý kus odevu, nejaké veľké experimenty so vzormi nehrozili. Takže po tých veľa páračkách, som sa dopracovala k nasledovnému vzoru.
Nahodila som si 30 očiek.
1. riadok - 1 očko obratko, 9 očiek hladko, zvyšok obratko.
2. riadok - opakujeme prvý riadok.
3. riadok - 1 očko obratko, prvé 3 hladké očka dáme na pomocnú ihlicu a necháme ich V PREDU, uštrikujeme hladko nasledujúce 3 očká, vrátime očká z pomocnej ihlice na ľavú ihlicu, uštrikujeme 6 očiek hladko, zvyšok štrikujeme obratko.
4. riadok - 1 očko obratko, 9 očiek hladko, zvyšok obratko.
5. riadok - 1 očko obratko, 9 očiek hladko, zvyšok obratko.
6. riadok - 1 očko obratko, 3 očká hladko, nasledujúce tri očká dáme na pomocnú ihlicu a necháme ich V ZADU, uštrikujeme hladko nasledujúce 3 očká, vrátime očká z pomocnej ihlice na ľavú ihlicu, uštrikujeme 3 očká hladko, zvyšok štrikujeme obratko.

Opakujeme prvý až šiesty riadok.


4 komentáre:

  1. Paráda! a koľko vlny treba na čiapku?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. jedno klbko vlny Rasta, pripadne 100g inej vlny je viac ako dost. :)

      Odstrániť
  2. Krása. Nádherné. Môže to byť štrikované aj z tričkovlny?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Štrikované to byť môže - ale nebude to veľmi funkčné. Tričkovla totiž nie je hrejivá, takže je vhodnejšia skôr na úžitkové veci.. Keď chcete hrubú vlnu tak skúste Andes od Drops, alebo Gypsy od King Cole..

      Odstrániť